Her er lige et svar fra mig til DLG, som ikke kunne bringes i Bladet Svin, da man fra redaktionen ikke mener at læserne kan følge en historie, når der går en mdr. imellem.... Men så er det da godt at jeg har min hjemmeside... Så her kan man følge udvilkingen som den skrider frem... 

Udviklingen i sagen er at jeg her i sommeren 2013 kontaktede DLG for et møde. Hvilket de tog imod. Under dette møde forlage jeg dem sagen, som den var. Nemlig at de beviser jeg havde, ikke var mulig for mig at starte en sag mod DLG, hvilket jeg selvfølgelig gav udtryk for var noget træls. Men når det så var sagt var jeg ikke en smule i tvivl om at regningen på over 1 mil i drifts tab gennem dette forløb lå hos DLG.

Jeg mente det var på tide at vi alle kom videre og jeg gav udtryk overfor DLG at jeg var villig til at begrave stridsøksen hvis DLG og undertegnede kunne lave en god aftale fremover. DLG lyttede under mødet på mig, hvor jeg foreslog at handle med kun dem i de feks. næste 2 år. Dette skulle være for at jeg som skadesramt kunde kunne få en form for kompensation og at DLG igen kunne komme til at handle med en kunde igen.

Jeg syntes selv dette var en meget god ide for alle parter, for som jeg udtrykkelig sagde under dette møde: jeg har ladet mig fortælle at DLG for at beholde store kunder i 2011, gav kompensation til enkelte kunder som var ramt af samme alvorlige problemer som undertegnede for at undgå tab af kunder. Men eneste ulempe for mig var, at jeg stoppede øjeblikkelig med foderleverancer fra DLG, da det gik op for mig at det var fodret som var årsagen til mit tab.

Vi sluttede vores lille møde efter 1 times tid og aftalte at DLG skulle sende mig et tilbud på foder for det næste år frem. Jeg følte at der var en ok stemning og at det lyd til at DLG ville prøve at række en hånd frem til en kunde som havde lidt stor tab ved køb af produkter fra dem……

Men da tilbudet kom frem, efter en del venten, fra DLG i juni 2013 stod det klart at DLG er et stort selvskab som skider deres kunder et stykke og kun tænker på profit…..( jeg havde regnet med at de ville sænke priserne en del i forhold til hvad jeg kunne indhente andre steder )

Jeg handler aldrig med DLG igen og kan ikke anbefale DLG til nogen for den behandling de har givet mig i denne sag. Det er meget beklageligt at et så stort selvskab som DLG behandler deres kunder sådan.

Toksiner i foder en meget svære at finde især når fodret er ædt op af søerne før man ser masser af kastninger i en 100 % sund besætning som køber alt foder ind som færdigfoder og vandet kommer fra kommunen…. 100 kastninger og masser af syge og utrivelige grise og en økonomisk tab på over 1 million kr. det er ikke noget der kommer uden søerne er blevet forgiftet…… men har man et forsikrings selvskab som kan klare sagerne så er det kunderne som skal bevise at foderleverandøren har leveret dårligt foder..…L

Erfaringer bliver man klog af, men meget sjælden rige af…… Det kan jeg bevise….desværre…


 DLG vasker hænder efter analyse udtaget fra deres fabrik(1).doc
 Tilbage